tirsdag 10. februar 2009

Class of 2009

Et nytt skoleår har akkurat begynt her i Rwanda og vi fant fort ut at dette var høysesongen for produsering av falske vitnemål. I håp om å få bytte over til en bedre skole fyltes internettkafeene med håpefulle studenter som produserte vitnemål på løpende bånd. Etter litt trekking i våre sosiale tråder fant vi også frem til en gutt som tydeligvis var ekspert på området, og som Linn Silje og jeg tenkte, et vitnemål ekstra er da aldri dumt. For å si det sånn, det tok ikke mange dager før jeg selv satt med et vitnemål fra Lycee de Kicukiro. På årsbasis var jeg best i klassen og mine prestasjoner var særlig imponerende innen fag som matte, fysikk og teknisk tegning, godt over gjennomsnittet lå jeg også når det kom til kinyarwanda, religion og afrikansk historie. At dette skal på veggen i glass og ramme når jeg kommer hjem er det i hvert fall ingen tvil om og hvis ikke Linn Silje kommer inn på medisin i Norge nå gjør hun det aldri!

(Jeg vil gjerne få informere om at jeg tar ene og alene ansvaret for de handlinger det referer til i dette innlegget, de er ikke assosiert med mitt samarbeid med Strømmestiftelsen og følger på ingen måte deres policy når det kommer til anskaffelse av illegale dokumenter)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahahah, herli! Keep up the good work:-)

Anonym sa...

Hva er egnetlig Strømme-stiftelsens policy ang. anskaffelse av illegale dokumenter?

Kan du skaffe meg en doktorgrad i radioteknologi fra MIT?

Anonym sa...

egentlig....

Hanne sa...

Skulle gjerne ha skaffet alskens papirer, men tror det gaar mest i lokale dokumenter.

For aa vaere helt aerlig vet jeg ikke helt hva slags policy de har, men jeg kan umulig tenke meg at den sier "Kjoer paa"