søndag 22. februar 2009

Safari!


Andre omgang Sagavollstudenter har akkurat forlatt Rwanda etter en ukes besøk, og de skuffet ikke! Denne gruppen har hovedansvaret for at hele skolen skal samle inn penger til AMU og de var i Afrika først og fremst for å lære mer om hva vi driver med. De fikk være med på det meste av det vi gjør til daglig: hjemmebesøk, skolebesøk og mye undervisning, sang og dans av alle slag. Men best av alt: de tok oss med på safari!

Selv var jeg redd for å skru opp forventningene til Akagera National Park. Rwanda er ikke kjent som safariland nummer en, og jeg var skeptisk til hva vi egentlig kom til å se. Men jeg ble ikke skuffet. Vi fikk se sjiraffer, sebraer, bøffel, antiloper, (av typen impalaer), flodhest, bavianer og et hav av fugler. Elefanten er vanligvis en sjenert type, men da de hørte det kom norgesbesøk valgte de også å vise seg frem. For en dag! Som nevnt tidligere har jeg fått klar beskjed fra Kristian om at jeg ikke er velkommen hjem før jeg har sett noen dyr. Regner med at jeg har mer enn fylt opp kvoten nå, og at han vil ta meg imot med åpne armer.

I frykt for å glemme å oppleve dyrene og bare ta bilder ble ikke alle dyrene korrekt dokumentert, men jeg sitter i hvert fall igjen med noen bra bilder samt bilder av en del trær og busker som det visstnok er noen elefanter bak.


Så takk til Prosjekt Rwanda fra Sagavoll for en veldig hyggelig uke! Deres selskap, i tillegg til deres etterlatte knekkebrød og norske jenteblader ble satt veldig stor pris på. Lykke til med prosjektuken i april og ikke nøl med å ta kontakt hvis det er noe dere lurer på eller glemte å spørre om mens dere var her.

2 kommentarer:

Karen sa...

Safari va jammen digg ja! Håbe dåkk fremdeles koze dåkk og har det bra i Kigali. Håbe knekkebrødene smake nogenlunde greit:)

Anonym sa...

HEI Hanne:)
Er det mulig å ha kontakt med dere på en annen måte enn blogg. Kul side forresten:)

Hilsen Janne fra Sagavoll