onsdag 5. november 2008

Barnefest!

På lørdag fikk vi for første gang oppleve samlingen med barna med HIV på AMU. Det var skikkelig stemning, og vi var allerede i feststemning fordi det var Linn Siljes bursdag. Barna hadde pyntet seg, vi lekte og koste oss og endte samlingen med rundstykker, banan og brus, jeg fikk skikkelig barnebursdagfølelse. Det skal ikke så mye til for å glede barna her nede og jubelen var stor da trampolinen ble tatt frem. Og når jeg sier trampoline mener jeg ikke de store vi har hjemme, men en tradisjonell enmanns treningstrampoline. Barna stilte seg pent på rekke, hoppet tre hopp og ga turen videre til nestemann, spørs om det hadde fungert like bra i Norge. Mens Linn Silje ble satt i arbeid på kjøkkenet hoppet jeg tau med noen av jentene. De hoppet den veldig tungvinte et-hopps-hopp-over-tauet-teknikken, og stemningen steg da jeg viste de at ved et dobbelthopp kan man holde ut lenger enn tre sleng. Det vil si, ikke alle var like fornøyde, for hun som tidligere var den beste hopperen var nå på linje med de andre. Ellers har jeg funnet ut at håret mitt er en ganske populær attraksjon. Blir det litt kjedelig slipper jeg det bare løst og jentene er ivrige etter å både ta på det, gre det og flette det etter alle kunstens regler. Det er en effektiv måte å få venner på, men resulterer også i mange spennende frisyrer. Fant forresten ut at allsang av Westlife-sanger også er en slager, både hos Linn Silje og jentene på AMU.

Ellers må jeg huske å oppdatere bloggen min. I begynnelsen var det masse som var nytt og spennende og jeg ville skrive om. Nå begynner jeg å bli vant til å være her nede, så ting som jeg kanskje ville stusset ved før er blitt ganske dagligdags.

På gjenbloggs!

Ingen kommentarer: