lørdag 10. januar 2009

Min nye telefon


Da min gamle telefon valgte å takke for seg ble jeg nødt til å begi meg ut på mobilshopping i Kigali. Det er ikke det at det er vanskelig å få seg ny mobil her, det er mer at man må passe på å ikke bli lurt. Byen er full av små mobilsjapper, som gjerne selger andre ting også slik som for eksempel ferske bakevarer. Uansett, etter fem timer og utallige innpåslitne selgere stod jeg endelig på gaten med en ny mobil i hånden. Jeg tror ikke jeg ble lurt, for prisen var lav, men det var også kvaliteten på mitt nyinnkjøpte vidunder. Det står Nokia utenpå, men når jeg skrur den på kommer en logo med teksten Dorod opp, akkompagnert av intet mindre enn åpningsmelodien til windows. Den er svært fancy, har plass til to simkort og et hav av tekniske finesser, bare synd at jeg fikk den utlevert i en gråpapirpose sammen med laderen og et ekstra batteri, men uten instruksjonsbok. Det tok meg ikke så lang tid å skjønne hvordan jeg skrudde tastelåsen på, hvordan jeg fikk den av igjen tok derimot en god stund. Om ikke annet bidro jeg til å heve stemningen i heimen, Linn Silje storkoste seg mens jeg fortvilet prøvde å finne ut av hvordan jeg skulle navigere meg frem på mobilen. Alt i alt vil jeg si meg svært fornøyd. Jeg kan nå nås på to forskjellige numre, (på samme mobil), jeg kan ringe ut og sende meldinger, butikken lovte meg en hel ukes garanti og jeg har i hvert fall en telefon svært få andre nordmenn har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så hyggelig å høre på det Hanne....
Klem fra Norge
(selv om at jeg er fra Rwanda da!)
Claude
sheclaur@yahoo.fr
www.peacepoet.com

Anonym sa...

Nå skal du kom tilbake hit da?
Vi alle savner deg-:)
Klem
Claude
www.peacepoet.com
e-mail:sheclaur@yahoo.fr