torsdag 14. mai 2009

Hjemme igjen

Det er nå over to uker siden jeg kom tilbake til moderlandet og ting har begynt å falle på plass igjen. Jeg har forsøkt å ta Mor i hånden, rygget ut av norske butikker idet jeg så prisene og jeg har prøvd å snakke kinyarwanda med utallige butikkansatte, bortsett fra det har jeg holdt meg unna de største kulturflausene. De siste syv månedene har satt spor i meg, spor som jeg vil ta med meg resten av livet. Jeg har sett, opplevd og levd i en kultur som er så fjern fra min norske hverdag som overhode mulig. Jeg har lekt med barn som går en uviss fremtid i møte og fått venner som ikke eier mer enn det de står og går i. Jeg har vært heldig. Jeg føler meg utrolig velsignet som har fått lov til å bli kjent med alle de fantastiske menneskene jeg møtte i Rwanda. Jeg har sett en del av verden mange andre bare har lest om eller sett på TV, jeg har luktet, kjent og smakt på hvordan det er å leve i Rwanda. Jeg bor ikke lenger i Kigali, men minnene vil jeg ha med meg så lenge jeg lever. Jeg vil takke alle de som har vært med og gjort det mulig for meg å få denne opplevelsen, tusen hjertelig takk. Takk også til alle dere som har fulgt med på bloggen min, det er godt å høre at så mange har fulgt med.

Hanne

Ingen kommentarer: